domingo, mayo 07, 2006

¡¡A las barricadas nos invaden!!

España se está convirtiendo en un país pluricultural y multiétnico a pasos agigantados. Nuestra cultura se ve enriquecida por la gastronomía, costumbres, idiomas y forma de vivir de extranjeros de toda índole: musulmanes, chinos, colombianos, peruanos, ...

Posiblemente los que más nos están invadiendo son los vecinos marroquíes expulsados de estas tierras años ha por Isabel y Fernando pero los más 'peligrosos' según algunos son los chinos, no estoy hablando de violencia, por supuesto, sino de economía.
Si alguien se da una vuelta por algún barrio de Valencia o por la zona industrial de algún pueblo de sus alrededores podrá observar multitud de tiendas e inmensas naves con caracteres ilegibles que delatan el origen de sus propietarios. Como muy bien decía una falla de Valencia es la 'invasión del todo a cien'. Productos de calidad, a veces (pocas), a precios de risa que inundan las calles y pueblos poco a poco y van sustituyendo a los clásicos productos españoles (véase sino el caso del calzado de Elche). Señores dentro de nada la economía mundial estarà en manos de los chinos, es para preocuparse un poco...

Medítenlo, nos vemos.

6 comentarios:

ameba dijo...

Yo tenía un profesor que decía que si todos los seres humanos del mundo, incluso los chinos, se pusieran a caminar en sentido contrario a la rotación de la Tierra, los días serían más largos. Yo creo que deberíamos probarlo.
Hablando de gastronomía, mmm... kebab... :)

demóstenes dijo...

¡Mmmm!, y mmm chino..., mmm japonés..., mmmmm mexicano..., mmm italiano, mmm indopakistaní (supongo aún no lo he probado). En fin mmmmmm comiiidaaaa.....

Anónimo dijo...

HOLA XIM_O : jajajjaja

mira el que pense jo es que ara ens toca el que els ha tocat als xinos i a altres aguantar durant segles.

Com diuen alguns flipats, "el universo es un espejo" i segons eixa premissa,el que fas et torna de una manera o una altra.
Que penses que hem estat fent els "occidentals" a tots eixos paisos en "desenvolupament".
Pos no res mes que explotar-los abusar de la seua ecomomia i tractar-los desclaus.

Ara ? Ara et queixes que ens invadeixen ? i que han sigut les colonies doncs ? no vols productes barats amb bona qualitat ? jaja doncs no haver anat alla a explotar a menors per pagar-los una misseria i vendre aci el producte car.
Ara venen amb el mateix producte que et venien a 2 pesetes , tel venen a 100, jajajaja i damunt ells super-rics,i tu ben fotut .
Bueno tu no , els fabricants espanyols.

L'economia global o es per a tots o per a ningu, si ara comença a perjudicar als productors nacionals es per que alguns importadors ja s'han aprofitat i molt de eixa desventaja alla en els paisos asiatics.

El problema no es ecomonic, es moral i de decencia. Hi ha que formar a la gent per a que visca be en el seu pais, que cree riquessa alla. I damunt que ningu s'aprofite de les desigualtats economiques per enriquir-se.Si no el que passa es aixo, que avui ens perjudica.Que la pilota rebota i al que li pega li fa mal.

"hay que joderse", moltes pilotes hauran tirat alguns en eixos paisos sense mirar ni tindre res en conter ?.

demóstenes dijo...

Jejeje, tens raó. Esta invasió xinesca fa anys que es veia vindre. La dels restaurants pot ser no però la dels productes estava cantada, abans o després havien de donar-se compte que alguns empresaris d'ací s'estaven enriquint a costa seua (i continuen fent-ho) i anaven a vindre ells a portar els seua productes.
Però també tenim invasió musulmana, colombiana, etcétera i eixa no la teniem tan prevista tampoc.
Es la tendècia del mercat i la de la globalització la que ens porta este món nou, haurem d'adaptar-nos, quin remei!

Anónimo dijo...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

Anónimo dijo...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»